خبر و دیدگاه

ارگ: قاتلان مردم افغانستان فرشتگان صلح نیستند

ارگ ریاست جمهوری در واکُنش به اظهارات عبدالحکیم مجاهد، مشاور شورای عالی صلح گفته که دولت اجازه نمی‌دهد که قاتلان مردم افغانستان و ویران‌گران اماکن مقدس و عام‌المنفعه فرشتگان صلح خوانده شوند.

در اعلامیه‌ای ارگ ریاست جمهوری همچنین آمده است که بی احترامی و گستاخی به شخصیت‌های ملی و رهبران افغانستان که سبب ناراحتی و رنجش خاطر مردم افغانستان می‌شود، هرگز قابل قبول نمی‌باشد.

عبدالحکیم مجاهد، مشاور شورای عالی صلح اخیرا در رونمایی پژوهش تازۀ انستیتیوت مطالعات راهبردی افغانستان گفته بود که طالبان  فرشته‌های صلح و گروه مقدس هستند، و او در ضمن، به قهرمان ملی و روسای سابق جمهوری افغانستان (پروفیسور برهان الدین ربانی و داکتر نجیب) توهین کرد.

ریاست جمهوری تصریح کرده که دولت بادقت و جدیت تمام این موضوع را بررسی می‎کند و در چوکات قانون علیه آن اقدام خواهد کرد که این اقدام به زودی و به موقع با مردم شریف افغانستان شریک می‎گردد.

اظهارات مشاور شورای عالی صلح واکُنش شماری از اعضای جمعیت را برانگیخت و آنها از دولت خواستار دستیگری و به محاکمه کشانیدن او شدند.

+ احمد ضیا مسعود: ‘قضاوت عبدالحکیم مجاهد همان قضاوت آی‌اس‌ای پاکستان است’

واکُنش عطا محمد نور به اظهارات عبدالحکیم مجاهد

این اظهارات غیرمسئولانه مشاور شورای عالی صلح در حالی بیان شد که گروه تروریستی طالبان مسئولیت حملات روز سه‌شنبه گذشته کابل را بر عهده گرفت، رویدادی که نزدیک به چهل کشته و حدود صد زخمی در پی داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا