خبر و دیدگاه

واکُنش عطا محمد نور به اظهارات عبدالحکیم مجاهد

عبدالحکیم مجاهد، مشاور شورای صلح در تازه‌ترین اظهارات خود طالبان تروریست را فرشته‌های صلح و گروه مقدس خواند و در ضمن، به قهرمان ملی کشور و روسای جمهوری سابق هر یک پروفیسور برهان الدین ربانی و داکتر نجیب الله توهین کرد.

این اظهارات توهین آمیز او واکُنش شماری از شخصیت‌های سیاسی از جمله، عطا محمد نور، والی بلخ را برانگیخته است.

آقای نور  از رهبران حکومت وحدت ملی خواستار دستگیری و به دادگاه کشانیدن مشاور شورای صلح شده است.

والی بلخ همچنین از سکوت شماری سران جبهه مقاومت در برابر اظهارات عبالحکیم مجاهد انتقاد کرده، گفت: کجاست آن وارثین جبهه مقاومت و مدعیان راه شهید صلح و قهرمان ملى که از نام آنان به ثروت و قدرت دست یافتند و اینک در لاک سکوت، سقوط کرده اند؟

+ مشاور شورای عالی صلح: طالبان فرشته‌ها و گروه مقدس هستند

محمد اکرام اندیشمند، نویسنده و پژوهشگر نیز از دولت خواسته تا “حکیم مجاهد تروریست را از شورای صلح اخراج، زندانی و محاکمه کند”.

عبدالحی خراسانی، یکی از اعضای جمعیت اسلامی در فیسبوکش نوشته که “مسعود خط قرمز ماست، براى حراست از ساحت مقدس، هویت، فرهنگ، تمدن، تفکر و آرمان ما ، اگر ضرورت باشد تا مرز طرد کامل عناصر خبیث و شرور از جغرافیاى خراسان پیش خواهیم رفت”.

به گفته آقای خراسانی، شوراى عالى صلح به یک نهاد ضد انسانى، مغایر قانون اساسى و طویله اى تحجر و تنفر و تعصب و فساد تبدیل شده است.

این اظهارات غیرمسئولانه مشاور شورای عالی صلح در حالی بیان شده که گروه تروریستی طالبان مسئولیت حملات روز سه شنبه کابل را بر عهده گرفت، رویدادی که نزدیک به چهل کشته و حدود صد زخمی در پی داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا