خبر و دیدگاه

نامه‌ی سرگشاده به داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی رژیم موجود در کابل

 

برادر محترم آقای داکتر عبدالله عبدالله السلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

 

از بدو روی کار آمدن رژیم موجود که فاقد مشروعیت قانونی از دیدگاه قانون اساسی و آرای مردم است تا اکنون شما و سرکار محمد اشرف غنی احمدزی، بر اساس و بر محور منافع ملی افغانستان، مصدر خدمتی به ملت و کشور خویش نگردیده اید.

افغانستان در طی دو و نیم سال گذشته میدان جنگ بین هند و پاکستان شده است و هند جاسوسان خود را حتی در وزارت خانه ها به خصوص وزارت امور خارجه ی افغانستان تا مقام معینیت ها جا زده است. عدم به رسمیت شناختن مرز بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان و برقراری روابط مستحکم رژیم تان با هند، پاکستان را به روسیه نزدیک ساخته و این سیاست رژیم تان حیات سیاسی افغانستان را به مخاطره انداخته است.

شوربختانه این یک واقعیتی انکار ناپذیر است که رژیم شما و سرکار محمد اشرف غنی احمدزی مُخل تامین امنیت، ثبات، عدالت اجتماعی، صلح، وحدت ملی، منافع ملی، حیات سیاسی، رفاه مردم و پیشرفت و ترقی افغانستان است.

من از شما می خواهم که  صادقانه با واقعیت ها کنار آیید و برای نجات کشور و ملت افغانستان اقدام کنید تا تاریخ شما را هم ببخشد و هم تحسین نماید.

من برای شما پیشنهاد می کنم که برای نجات افغانستان و ملت مسلمان آن کشوری جنگ زده، با کمال شجاعت و همت و با کاربرد سیاستی مدبرانه، اقدامات زیر را عاجل روی دست گرفته عملی سازید:

  1. عمر رژِیم موجود را ختم شده و استمرارش را باطل اعلان کنید؛
  2. از شورای ملی افغانستان بخواهید که یک حکومت موقت را تاسیس و اعلان کند؛
  3. حکومت موقت بیش از شش ماه حق ادامه ی کار خود را نداشته باشد؛
  4. ریاست حکومت موقت را یک شخصیتی مسلمان، ملتگرا، میهن دوست و مستقل برعهده بگیرد که خود حق شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را نداشته باشد و به نفع هیچ نامزد مطرح در انتخابات کار نکند؛
  5. حکومت موقت پس از آغاز کار خود در ظرف سه ماه انتخابات ریاست جمهوری را از طریق اداره امور (کمیسیون) انتخابات افغانستان به راه اندازد؛
  6. بیش از دو نامزد حق شرکت در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را نداشته باشد؛ و
  7. شخص برنده انتخابات پس از ختم شش ماه دوره ی حکومت موقت قدرت را به صورت رسمی و مشروع از رییس حکومت موقت تسلیم گردد.

هزینه ی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان کمتر از هزینه ی سه روز جنگ تحمیلی بالای کشور و ملت افغانستان است. افسران و سیاسیون عالی رتبه و نخبگانی مدبرِ سیاسی افغانستان مطلع هستند که طرح تجزیه ی افغانستان روی میز کشور های روسیه، ایران، پاکستان و چین قرار دارد. دولت آینده ی امریکا هم از رژیم موجودِ تان در افغانستان حمایت نمی کند چون برای امریکایی ها و روس ها منافع ملی افغانستانی موجود در برابر منافع ملی، فرامرزی و جهانی آن دو کشور مستکبر ارزش پشیزی هم نداشته و ندارد.

روسیه، ایران، پاکستان و چین به تجزیه افغانستان موافقت خود را ابراز داشته اند و تجزیه ی افغانستان به واحد های قومی یک برنامه ی خطرناک و خونین است. کشور های نامبرده به این نتیجه رسیده اند که با تجزیه ی افغانستان می توانند هم دهشت افگنی را از سطح منطقه گم سازند  و هم حیات سیاسی خود را زیر چتر منافع مشترکی منطقوی خویش از دیدگاه جغرافیایی-سیاسی منطقه حفظ کنند. سازمان استخبارات هند هم، مشروط به این که دهلیز واخان به پاکستان واگذار نگردد و بخشی از خاک تاجیکستان قرار گیرد، با تجزیه ی افغانستان موافق است.

از امریکا هیچ نترسید چون اگر صادقانه بر اساس منافع ملی افغانستان عمل کنید بیش از این هیچ غلطی کرده نمی تواند.  زیر بار ترس و فشاری تمامیت خواهانی انحصارطلبی قدرت غضب شده نروید و با درک بحران های رهبری شده جهت خنثی ساختن برنامه های دشمنان حیات سیاسی افغانستان با رفتن به سوی انتخابات و تاسیس یک دولت منتخبی مردمی مصدر خدمت به کشور و ملت خویش شوید. اگر این کار را نکنید خدا و مردم شما را نخواهند بخشید.  بهار سال آینده خونینترین بهار برای مردم افغانستان خواهد بود چون روسیه و چین حاضر شده اند که سلاح های زیاد به خصوص موشک های ضد هواپیما به دهشت افگنان بدهند تا قدرت هوایی امریکا و ناتو را در افغانستان زمینگیر سازند و برنامه تجزیه ی افغانستان را از طریق روی کار آوردن طالبان عملاً پیاده کنند.

بودن شما و سرکار اشرف غنی احمدزی بر اریکه ی قدرت غضب شده پس از ۱۸ جنوری ۲۰۱۷ به ضرر افغانستان و منطقه است. شما اگر یک شخص مسلمان، مجاهد فی سبیل الله و یک افغانِ استقلال طلبی ملتگرا و میهن دوست هستید به عمر نامشروعی رژیم تان خاتمه داده به سوی انتخابات ریاست جمهوری جهت نجات کشور بروید.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

سید حسیب مصلح

ملبورن – آسترالیا

دوم جنوری ۲۰۱۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا