خبر و دیدگاه

صالح استعفا کرد؛ غنی هیچ کاری را به هدایت او انجام نداد

وزیر دولت در امور اصلاحات بخش امنیتی افغانستان اعلام کرد از سمت خود کناره‌گیری کرده است.

امرالله صالح در صفحه رسمی فیسبوکش نوشته است: من از سمت وزیر دولت در امور اصلاحات سکتور امنیتی و رئیس بورد عالی نظارت برتعینات افسران ارشد قوای دفاعی و امنیتی خودم را مستعفی می‌دانم.

بی‌بی‌سی گزارش داد: او دلیل استعفایش را ننوشته است، اما در ادامه پیامش نوشته که به‌زودی دلایل و عوامل این تصمیمش را به همه توضیح خواهد داد.

او نوشته است: می‌دانم سوالات زیادی در اذهان شما ایجاد خواهد شد. با مدنظرداشت حرمت به اسرار امنیتی و مصلحت های مهم ملی تلاش خواهم کرد که دلایل و عوامل این تصمیم خویش را بزودی در خدمت تان توضیح دهم.


تحلیل: هارون نجفی‌زاده، بی‌بی‌سی

آقاى صالح از همان سه ماه پیش با تردید و دودلگى در پى تندترین انتقادها از سیاست‌ها و برنامه‌هاى امنیتى و دفاعى دولت وارد شد؛ به امید اینکه بتواند بخشى از امور نظامى افغانستان را ساماندهى کند.

اشرف غنى هرچند نام و نشان معتبرى به رئیس پیشین امنیت ملى افغانستان که هواداران زیادى در دنیاى مجازى دارد و جریان روند سبز را هم رهبرى می‌کند، اعطا کرد، اما در این مدت هیچ تغییر و تبدیل اساسى در پرسونل و پالیسى امنیتی افغانستان به هدایت اقاى صالح انجام نشد.

برعکس، اوضاع که رفته رفته بدتر شد و فشار افکار همگانى به ویژه پس از تظاهرات خونین اخیر شدیدتر شد و امرالله صالح با پرسش‌های بنیادى در باره بودنش در دولت رو برو شد.

کار کردن در دولت درگیر شدیدترین جنگ و با رئیس جمهورى که می‌خواهد تمام امور از زیر نظر مستقیمش بگذرد، ظاهرا براى آقاى صالح آسان نبود.


امرالله صالح، رئیس سابق امنیت ملی افغانستان و از منتقدان حکومت وحدت ملی ۳ ماه پیش بر اساس فرمان مستقیم ریاست جمهوری به عنوان وزیر دولت در اصلاحات امور امنیتی و تعیین افسران ارشد نیروهای دفاعی و امنیتی افغان منصوب شد.

انفجارهای اخیر کابل انتقادات فراوانی را نسبت به عملکرد چهره‌ها و دستگاه‌های امنیتی دولت افغانستان در پی داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا