خبر و دیدگاه

حزب جمعیت به حکمتیار: از کاربرد ادبیات کنایه‌آمیز خودداری کن

حزب جمعیت اسلامی از پیوستن حزب اسلامی به پروسه صلح استقبال کرده اما گفته که گلبدین حکمتیار در سخنرانی‌هایش از کاربرد ادبیات کنایه آمیز به نشانه این حزب و مقاومت ملی فاصله بگیرد. 

جمعیت اسلامی همچنین از حکومت وحدت ملی خواسته است که در کنار پیشبرد پروسه صلح، خلع سلاح همه گروه‌هایی را که به این پروسه می پیوندند، به گونه جدی در نظر داشته باشد.

در اعلامیه این حزب آمده است که با توجه به واقعیت‌ها و ساختار اجتماعی کشور، با توزیع افقی قدرت و مشارکت همگانی، ثبات و توسعه پایدار عینیت می یابد و به همین دلیل نظام پارلمانی را یگانه راه حل برای جلوگیری استبداد و انحصارگرایی می داند.

در این اعلامیه همچنین آمده است که حزب جمعیت طی نزدیک به شصت سال عمر خویش، بانی مبارزه علیه استبداد، پیش قراول جهاد علیه کمونیسم و رهبری کننده مقاومت ملی برضد تروریسم بوده و قهرمان ملی کشور شهیدد احمدشاه مسعود و ده ها هزار مجاهد و فرمانده پاک طینت را شهید داده است، همچنین در دوره نوین از طلایه داران داعیه صلح عادلانه و مشارکت سیاسی بوده و در این راه رهبر جهاد و مقاومت پروفیسور برهان الدین ربانی که لقب پر افتخار “شهید صلح” را کسب کرده است را نیز قربانی داده است.

جمعیت اسلامی از حزب اسلامی حکمتیار خواسته تا با قطع روابط خویش با گروه‌های تروریستی و دست نگه داشتن از ارتکاب اعمال جنایت کارانه، تعهد خویش را به قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی افغانستان که در نتیجه قربانی های بی‌شمار مردم ما بدست آمده است، اعلام بدارند.

گلبدین حکمتیار که متهم به ارتکاب جنایات جنگی و ضدبشری است، در سخنرانی‌هایش در لغمان، جلال آباد و کابل حکومت وحدت ملی را تلویحا نامشروع خواند و گفت که یکی از رهبران آن باید کنار برود. او تأکید کرد که در افغانستان نظامی پارلمانی کارا نبوده، نیاز به یک حکومت قوی مرکزی است.

صدها کابلی دیروز در نزدیکی اقامتگاه حکمتیار در منطقه دارلامان در غرب شهر تجمع کردند و او را متهم به قتل هزاران نفر در جریان جنگ‌های داخلی کابل کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا